Náš první CAJC!

23.02.2014 23:44

O víkendu se konala mezinárodní výstava v Brně, kde jsem vystavovala i Orinka. V sobotu to pro nás bylo těžší, jelikož jsme poprvé nebyli v kruhu sami, ale s Bredem Zlí-Rů. Bred nakonec zvítězil. Orinek se nepředvedl úplně nejlépe, jelikož několikrát čmuchal po koberci, který byl zasypaný piškoty a poslintaný od nevidím do nevidím od předešlých psů. Takhle zdemolovaný koberec jsem ještě neviděla a vzhledem k tomu, že posléze byl celý koberec smotán a odnesen, tak i pořadatelé uznali, že to zrovna není v pořádku. Jen pozdě pro nás. Breda si ale nevšímal - super! Kámen úrazu pro nás ale bylo posouzení skusu Orinových zubů. Paní rozhodčí si nenechala ukázat zuby ode mne, ba ho ani nenechala se posadit, jak je na to zvyklý. Do toho mu teď hodně zmohutněla hlava a prostě se ještě vyvíjí a tak má těsný nůžkový skus. Rozhodčí ho ale posoudila za klešťový. :-( To mne hodně zamrzelo a logicky z toho vyústilo druhé místo, ohodnocení V2. Jinak bylo hodnocení Orinka velmi hezké.

Nedělní posuzování bylo už o dost hezčí, i se mi mnohem víc líbil přístup rozhodčího. Po pravdě asi zatím nejhezčí posuzování, co jsem na výstavě viděla za mé účasti. Rozhodčí byl akční, chodil okolo psů, díval se ze všech úhlů a očividně se z každého snažil dostat maximum. Orinek udělal zásadní chybu hned na úvodu - začuchal se do slinty před námi, nevnímal okolí a když dorazil pan rozhodčí - urostlý chlap v černém, tak se ho Orin polekal. Nechtěl se k němu přiblížit, couval a trochu ho chytala panika. I když nám rozhodčí řekl, abychom se nejdříve ukázali tedy v pohybu, ani potom ho k sobě Orin nepustil. Nakonec se nám podařilo ho chvilku udržet na zkouknutí chrupu - no ne, byl nůžkový! a prohmátnutí hřbetu a varlátek. Je i pravdou, že Orin už byl ze včera přetažený a v kruhu ani nezamával ocasem. Nakonec ale získal ocenění V1, CAJC. Rozhodčí mi ale rovnou řekl, že BOJe mu určitě nedá, jelikož u strakáčů u něj dělá 50% z hodnocení povaha. Ale vyhrála jí Orinova ségra, stejně jako včera, tak co? :-) Nakonec jsem se do kruhu za rozhodčím ještě vrátila znovu, zda by Orinovi nedal pamlsek, aby to u něj měl dobré. Ten souhlasil a Orin už bez sebemenšího zaváhání k rozhodčímu přišel, skočil na něj, olíznul ho a nechal se i pohladit - prostě normální Orin. Holt, jak si čuchal, tak se pak polekal, tak snad si z toho vezme ponaučení pro příště. A nejen on, i já. :-)

Na výstavě jsme potkali zase plno super lidí, popovídali si, pejsky nechali proběhat a pro Orinka jsem k narozeninám (dnes přesně 10 měsíců) koupila nový obojek a něco do žaludku. :-) Tak si myslím, že to byl moc vydařený víkend!